Sunday, September 26, 2010

aku vs pemburu lailatur qadar

Temu Bual Penulis Bersama Pemburu Bayangan Lailatur Qadar....Lokasi Dan Tempat Dirahsiakan...

Akuhuduh           : Taun Nih Agak Agak Malam Ke Berapa Lailatur Qadar?

Pemburu             : Owh.... Malam Ke Dua Puluh Dot..Dot Laa....

Akuhuduh           : Uiks!!! Camno Bole Tau Tu??

Pemburu             : Emmm...Tiap Tiap Tahun Kita Buru Dia, Jadik Allah Kasi Taufik La Tuk Merasai Saat     Saat   Kedatangan Malam Tuh..

Akuhuduh           : Uuuiiii..... Macam Tu Skali ( Sambil Control Jeles )

Pemburu             : Yor La.... Kalu Kita Betui Betui Mencari Mesti Allah Kasi... Dah Belas Taun 10 Malam Akhir Kita Iktikaf Masjid Cari Malam Lailatur Qadar Nih...
Akuhuduh           : Glurrp...

Pemburu             : Dulu Dulu Kita Cari Malam Bia Lailatur Qadar, Tapi Sekarang Kita Cari Saat Ketika Lailatur Qadar Tu Datang...

Akuhuduh           : Maksudnya..??? ( Mencungkil Rahsia Nih Hehehehe)

Pemburu             : Maksudnya Pukul Berapa Saat Dan Ketika Lailatur Qadar Tu Datang Lor...

Akuhuduh           : Jadik Bila Tu??? ( Sambil Usap Janggut Huhuhu Suspens )

Pemburu             : Malam Tu Lalitur  Qadar Datang Kul 2 Pagi.

Akuhuduh           : Camno Bole Tau Tu...Bole Citer Skit Tanda Tanda Dia?

Pemburu             : Owh... Waktu Tu Hamba Duk Dlm Masjid. Yang Lain Tu Bentang Kanvas Kat Luar Berbumbungkan Bintang Sambil Membaca Kalamullah. Segan Nak Duk Kat Luar. Segan Nak Nangis Besaq2 Nih Depan Orang.

Akuhuduh           : ..............

Pemburu             : Dalam Kul 2 Pagi Tu Terasa Satu Angin Sejuk Yang Lembut Datang Menyapa Hamba.  Memang Lain Skit Angin Nih....Sejuk Nyaman Dan Macam Belaian Jer, Walhal Hamba Duk   Dalam Masjid Sume Pintu Dan Tingkap Tertutup Rapat.

Akuhuduh           : ..................

Pemburu             : Jadik Hamba Terus Baca Doa Yang Nabi Ajar Ketika Dan Saat Ketemu Malam Lailatur Qadar.

Akuhuduh           : Emmm... Taun Lepas Lak Hari Berapa ?

Pemburu             : Owh Taun Lepas Hari Dua Puluh Dot..Dot.. Tandanya Waktu Hamba Ambik Wuduk Malam Tu Airnya Menjadi Suam Walhal Kawasan Tu Mmg Sejuk. ( Kawasan Sejuk Gedik. Air Pun Cam Air Batu )


Aku Merenung Kembali Apa Yang Aku Buat Pada Hari Ke Dua Puluh Dot..Dot Tu.... Waktu Tu Allah Pilih Aku Tuk Bercakap Dengan 2 Orang Awam Tentang Hebat Allah. Masa  Angin Sejuk Tu Menghembus, Aku Ingat Nak Balik Masjid Jer Buat Amal, Tapi Datang Pada Fikiran Amal Yang Paling Tinggi Kalu Aku Nak Buat  Malam Nie Tuk Dapat Pahala Semaksimun Mungkin.

Terbayang Lak Ayat Nie Di Fikiran Aku. “ Siapakah Yang Terlebih Baik Patah Perkataannya; Dari Orang Yang Menyeru Pada Allah” So Aku Terus Cakap Lah Hebat Allah Dan Mereka Sudi Nak Dengar Sampai Kul 4 Pagi. Lepas Tu Baru Balik Masjid Buat Amal......Kuikuikui..


Persoalannya??? Malam Ke Berapakah Lailatur Qadar Taun Ini.....Zaassshhh Jangan Biarkan Hidup Anda Diselubungi Misteri...Ahaks.

3 comments:

ahLia shahril said...

salam....
waa..hebatnyer hmba Allah tuu... dpt tau mcm tu detail skali lailatul qadar ble...
jeles

Nobita Sensei said...

penah ade org bagitau aku tahun ni lailatul qadar hari ape & pukul berapa akan berlaku. lagi dasat! :P

alie7840 said...

salam, ana tahu bro lailatul qadar berdasarkan cerita anta tu, sbb ana pun ada bersama pada malam tu. hehehehe....

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH