Wednesday, November 3, 2010

HaDiaH TuK KauM Suami LaK.....


sesekali suami masak lak plak....mesti grand punya, tgok ikan belum masak pun dah tak sabor nak ngap....


Dulu Aku Dah Janji Nak Tulis Pasal Sang Suami Punya Tanggungjawab Plak... Asyik Kaum Ibu Dan Isteri Jer Kena Mana Aci...Peerhhh, Tapi Artikel Nie Aku Tulis Untuk Aku Sendiri La Moga Moga Allah Beri Taufik Tuk Aku Sendiri Amal Apa Yang Aku Cakap.
Hari Nie Orang Laki Ataupun Suami Asyik Suruh Isteri Aje Ubah Sikap N Ubah Perangai...
“ Hei Joyah Cuba La Kamu Ubah Skit Perangai Kamu Tu, Cuba Tgok Ceramah Kat Tv Tu Kan Suruh Ikut Cakap Suami..Bla..Bla..Bla.. Dan Bla..Bla..Bla..”
Orang Pompuan Nie Pun Bukannya Suka Kena Leter. Nanti Mula La Naik ‘Hangin’ Satu Badan. Nanti Kalu Dah Menjawab Huru Hara Jadiknya.
“Eh Abang... Cuba Abang Fikir Skit. Saya Pun Keje Jugak, Penat Bukan Abang Sorang Sajer, Takkan Abang Takleh Sama2 Tulung Dlm Rumahtangga Nih....” Ish Tension Aku ( Keluhan Dlm Hati Nak Cakap Takut Lak..)
Itu Bagi Bini Yang Keje, Tapi Bagi Bini Yang Tak Keje Camno Lak Jawabnya?
“Ooooo Mentang Mentang La Saya Tak Keje, Sume Urusan Anak2 Serah Kat Saya, Abang Langsung Tak Tak Ambik Tahu Huhuhu.”
Jadik Camno Suami Nak Ubah Perangai Isterinya Supaya Bole Ikut Cakap Dia?
Senang Saje...Kuikuikui. Jawabnya Sebelum Nak Ubah Isteri Punya Perangai, Sang Suami La Kena Ubah Dulu Perangai. Kalu Tak Percaya Cuba Try Test 40 Hari Buat Cam Saranan Aku...Perrrhh Insyaallah Hati Isteri Bole Berubah.
Langkah Pertama
      Langkah Pertama.
  • Cuba Basuh Kain Baju Family Hari Hari...Jangan Pandai Cakap Jer. Sepanjang Kawin Berapa Kali Basuh Baju Anak Bini, Walaupun Dah Ade Mesin Basuh. Bukannya Kain Baju Tu Bole Lompat Sendiri Masuk Dlm Mesin Basuh Tu.
  • Lepas Tu Pulak Pi Belajar2 Sidai Baju2 Tadi. Bukan Setakat Tu Saje Bila Hujan Kita Dulu Yang Pi Angkat Baju. Nih Bila Hujan Kita Buat Iklan Sajer. “ Ehh.. Hujan La” “Ehh.. Cam Pokok Ujan Nak Datang Nie” “Ehh... Kuat Angin Cam Nak Ujan Plak”. Cakap Macam Tu Tersiratnya Nak Suruh Bini La Jugak Kuar Angkat Baju. Ingat Senang Ka Orang Pompuan Nak Angkat Baju Kat Penyidai. Sebelum Kuar Orang Pompuan Kena Pastikan Aurat Ditutup Bukan Bole Kuar Begitu Saje Berdose Tau. Nak Kena Cari Tudung La, Stokin La... Apa Kata Sang Suami Saje Yg Kuar Kan Senang. Nanti Dose Suami Jugak Yang Tanggung.
  • Lepas Tu Lipat Plak Baju Kain Yang Kita Angkat Tadi....Perrhh Kalu Buat Camni Aku Rase Terkejut Beruk Orang Umah. Mula La Kata Buang Tabiat Ke Laki Aku Nih, Tak Pernah2 Lipat Baju Sejak Kawin 15 Tahun Nih Huhuhu.
  • Suami Plak Mesti Control Cool Walau Susah Camno Pun. Tekan Nafsu Beb... Dah Kalu Kita Sendiri Takleh Ubah Perangai Kita Camno Nak Ubah Perangai Bini.
      Langkah Kedua.
  • Cuba La Masak Tuk Anak Bini. Aku Bukannya Suruh Hari2 Tapi Mungkin Bole Buat Seminggu Skali Contohnya Hari Minggu Ker. Cakap Camni. “Minggu Nie Abah Akan Masak Makan Untuk Kita Sume” Grand Gitu..Ahaks.
  • Tapi Menunya Apa?  Ala Apa Susahnya..Majalah Saji Kan Ade, Bawak La Pergi Pejabat Studyhard. Situ Sume Dah Tulis Apa Nak Campak Dulu. Belasah Saje. Actually Orang Umah Bukannya Nak Nilai Sedap Ke Tidak Kita Masak, Tapi Yang Penting Effort Atau Pengorbanan Sang Suami Tu. Time Masak Tu Akan Timbul Kemesraan. Isteri Akan Intai Intai Suami Potong Bawang Atau Potong Jari Huhuhu. Suami Akan Suruh Isteri Pergi Jauh2 Skit Pasal Nak Buat Surprise Skit. Anak2 Akan Berkumpul Sambil Memuji Muji Ke ‘Tero’ An Abahnya.
      Langkah Yang Lain.
  • Sebenarnya Banyak Lagi Perkara Yang Suami Bole Buat Contohnya Macam Cuci Tandas Kat Umah. Yang Penting Suami Tu Sendiri Kena Berubah.
Kalu Isteri Malas Ibadat Camno Lak...
      Takyah Bising2 Bab Nih....Isteri Tak Buat Bukan Pasal Tak Tau, Cuma Tadak Kekuatan. Kalu Lagi Dileteri Lagi Lah Malas. Nanti Takut Buat Amal Kerna Tak Nak Dengar Suami Berleter Bukan Kerna Allah.

      Kalu Nak Suruh Isteri Tahajjud Kul 4 Pagi Caranya Camni.. Buatkan Air Tongkat Ali Ker, Kacip Fatimah Ker, Kopi Janggut Ker Atau Apa2 Air Lor. Mula Mula Kita Belasah Dulu La, Lepas Tu Tuang Kat Isteri Kita Then Gerak Dia Dgn Kasi Sayang, Tapi Ingat Bukan Suruh Solah Tapi Kejut Suruh Minum Air Jer. Nanti Isteri Akan Ngendap Kita.  Kemudian Kita Pun Solah, Lepas Tu Ngaji Quran Lak, Lepas Tu Doa Nangis2....Kalu Buat Nih Istiqamah Silap2 Dia Lak Buat Air Tuk Kita Huhuhu..

Tak Larat Nak Taip Dah......Huhuhu Len Kali Jer Tambah.



I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH