Wednesday, March 2, 2011

Jawapan Soalan Peperiksaan Percubaan Akhir Tahun 2010








Jawapan Soalan Peperiksaan Percubaan Akhir Tahun 2010
Bukan Sekadar Jawapan....hihihi


1. Ketika Nabi Musa As Ke Bukit Tursina Bermunajat Dengan Allah Swt, Berapakah Jumlah Kaum Bani Israel Yang Telah Disesatkan Oleh Samiri?

Dlm Tafsir Dikatakan Bani Israel Ketika Itu Berjumlah 600 Ribu Setelah Melintas Laut Merah.
Bila Nabi Musa As Pergi Bermunajat Ke Bukit Turseena Bersama 70 Org Terpilih Dari Kalangan Bani Israel. Dikatakan Jugak Nabi Musa As Pergi Awal Skit Sehingga Allah Swt Tegur Kenapa Datang Awal. Dijawab Musa As Kerna Terlampau Rindu.

Semetelaah Itu Samiri Telah Buat Propaganda Di Kalangan Bani Israel Yg Tinggal. Katanya, “ Hei Korang Sume, Barang Kemas Yg Korang Ambik Dari Bangsa Qibti Tu ( Kaum Firaun ) Tak Halal Tau... Lagipun Menyusahkan Tuk Disimpan. Sekarang Kamu Kena Musnahkan Barang Kemas Tu Bagi Menyelamatkan Diri Kamu Masing2.”

Maka Kaum Bani Israel Telah Mencampakkan Sume Barang Kemas Yg Diambik Dari Kaum Qibti Sebelumnya Tu Ke Dalam Lubang Yg Digali Oleh Samiri. Walaupun Telah Dinasihatkan Oleh Nabi Harun As Namun Tidak Diendahkan...

Dikatakan Lubang Yg Digali Oleh Samiri Tu Menyerupai Seekor Lembu. Maka Setelah Itu Samiri Telah Membakar Barang Kemas Tersebut Sehingga Lebur Dan Menjadi Rupa Seekor Lembu Seperti Mana Acuan Yg Dibuatnya.

Selepas Itu Setengah Riwayat Mengatakan Samiri Telah Menyapu Bekas Kaki Kuda Jibrael As Ke Atas Patung Anak Lembu Tersebut Sehingga Ianya Bernyawa Dgn Izin Allah. ( Samiri Telah Melihat Bila Kaki Kuda Yg Ditunggang Oleh Jibrael As Menyentuh Tanah Maka Akan Tumbuh Tumbuhan...Panjang Citer La...Ade Masa Kita Citer Yer )

Setengah Riwayat Yg Lain Mengatakan Samiri Telah Membuat Rongga Di Tengah Badan Patung Anak Lembu Tersebut Bilamana Dihalakan Pada Arah Angin Maka Akan Menghasilkan Bunyi.

Sume Nie Menakjubkan Kaum Bani Israel Yg Tidak Bersyukur...

Maka Kata Samiri Laktullahalaih, Inilah Sebenarnya Tuhan Kamu. 
Musa As Telah Tersilap Mencari Jalan Menemui Tuhannya. Dia Pergi Ikut Jalan Lain Sedangkan Tuhannya Ikut Jalan Lain.

Maka Sesat La Kebanyakan Kaum Bani Israel Tersebut. Dikatakan Dari 600 Ribu Orang Hanya 12 Ribu Sajer Yg Kekal Beriman Dan Mengikut Seruan Nabi Harun As Ketika Itu.

·         Citernya Panjang Dan Menarik....Tapi Tujuannya Nak Kasi Tau Jawapan Jer...So Berhenti Takat Nie Saje Yer...Ahaks.

So jawapannya ialah 600 ribu tolak 12 ribu = 588 ribu sesat uhuks.

No comments:

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH