Sunday, April 3, 2011

Pompuan Mati Beriman...

Bersangka Baik.....

Bila Si Aku Duduk Kuliah Kat Masjid Kampungku, Musykil Jugak Aku Kerna Ucapan Yg Kuar Dari Si Pemberi Kuliah Cam Mengumpat Jer Bunyinya. Tiada Sangka Baik Sesama Islam. Sedangkan Guru Ku Bagitahu....Para Muhadis Cuba Sedaya Upaya Mencari Ttg Sahabat Yg Dikatakan Berhijrah Kerna Seorang Perempuan, Tetapi Sampai Sudah Tak Jumpa. Begitu La Sahabat Mereka Meriwayatkan Hadis, Tetapi Menyembunyikan Aib Saudara Mereka. Barang Siapa Citer Aib Saudaranya Sedangkan Dia Telah Bertaubat, Maka Si Pencerita Itu Sendiri Akan Terlibat Dlm Maksiat Tersebut Sebelum Dia Mati.

Ada Satu Kisah Yang Berlaku Di Yordan, Sekali Satu Jamaah Wanita Masturat Keluar Ke Satu Rumah. Di Rumah Orang Lama. Rumah Ini Dia Sewa. Ketika Datang Jamaah, Kebetulan Orang Yang Menyewakan Rumahnya Kepada Orang Lama Ini Mengantar Anaknya Perempuan Yang Belajar Di Universiti. Dan Dia Ini Adalah Wanita Yang Keluar Rumah Tidak Tutup Aurat. Maka Ketika Anak Perempuan Ini Datang Ke Dalam Rumah Untuk Mengambil Sewa, Wanita Tadi Panggil Dia Duduk Sama-Sama Dengar Halqah Taklim, Dengan Hadits, Kemudian Memotivasi Dia, Maka Terus Dia Menangis. Setelah Mengambil Sewa, Anak Gadis Tadi Balik Ke Rumah,Lalu Dia Menangis Ke Ibunya.

Ibunya Tanya,”Kenape Kamu Nih?” Dia Diam Saja. Ditanya Diam Saja. Kemudian Dia Menangis, Sembahyang, Menangis, Bertobat Kepada Allah SWT, Sampai Pagi. Kemudian Tertidur. Setelah Bangun, Ibunya Tanya,”Nak Apakah Kamu Tidak Berangkat Ke Universiti?” Anak Gadis Ini Berkata,”Bagaimana Saya Mau Pergi? Saya Selama Ini Berada Dalam Kemurkaan Allah SWT.” Sementara Ibunya Ini Seperti Dia, Keluar Rumah Tidak Menutup Aurat. Lalu Ibunya Berkata,”Tak Apa. Nanti Kita Pakai Purdah Dan Pergi Ke Universiti.” Dia Tak Mau Karena Disana Bergaul Orang Lelaki Dan Wanita. Kata Anak Gadis Ini Bahwa Dia Tak Akan Keluar Rumah Kecuali Berpurdah.

Maka Ibunya Pergi Ke Jemaah Tanpa Pakai Hijab Juga, Dan Cerita Mengenai Anaknya Bahwa Setelah Kembali Dari Jamaah Ini Menangis, Dan Menangis Hingga Dia Tak Mau Pergi Universiti, Dan Dia Sekarang Tidak Akan Keluar Kecuali Berpurdah. Jadi Kata Ibunya,”Saya Datang Hendak Pinjam Satu Hijab Dari Kamu.” Maka Ibunya Pun Balik Ke Rumah Dengan Membawa Hijab. Sesampainya Di Rumah, Dia Lihat Anaknya Tertidur, Kemudian Dikejut-Kejutkan Anaknya. Ternyata Anaknya Telah Meninggal Dunia.”

Nabi SAW Bersabda,”Demi Zat Yang Nyawaku Di Tangannya Ada Diantara Manusia Bahwa Mereka-Mereka Beramal Dengan Amalan Ahli Neraka, Dan Tidak Tinggallah Di Antara Dia Dan Neraka Satu Hasta Maka Takdir Telah Mendahuluinya, Maka Dia Beramal Dengan Amalan Ahli Surga Maka Dia Dimasukkan Allah SWT Ke Dalam Surga.”

Maka Anak Perempuan Tadi Yang Selama Ini Berada Dalam Kemurkaan Allah SWT Kemarahan Allah SWT, Allah SWT Telah Mengurniakan Kepadanya Mati Dalam Keadaan Beriman.


5 comments:

Tokwan said...

Citer macam ni barulah kaum pompuan semua suke.

ahLia shahril said...

Allahuakhbar!

bila la Allah nk pilih ana

AS SAFI TIJARAH ENTERPRISE said...

Salam.

Mmg suka la tokwan. Jd motivasi, sbb kami takut mati katak cam crita sblm ni..

Tokwan said...

Tadi dlm mesyuarat halkah diputuskan jemaah saya akan ke rumah anta pd 29,30/4 dan 1 May, doakan semoga jemaah ini dpt dibentuk dgn sempurna, nanti saya call anta bila dekat nak keluaq dan kami akan tafakut dulu berapa org sanggup ke Taiping, Alor setar bagi nama 27 pasang nak keluaq 3 hari, cuti sekolah may ini ada 3 jemaah 15 hari dan 10 hari, jmah saya ke Acheh

AkuHuduh said...

alhamdulillah...semoga allah sempurnakan jemaah tok wan. saya bersyukur kerna allah pilih rumah saya dari ribuan rumah untuk tima jemaah uhuks. tetamu datang untuk menghapuskan dose tuan rumah yg banyak...syukur..syukur...huhuhu.

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH