Thursday, May 26, 2011

Pompuan Mati Katak (Siri 9 )


ini bukan anak katak.....

Ada Setengah2 Orang Islam ( Nie Geng Yg Cinta Dunia ) Menggunakan Hadis2 Tentang Wanita Islam Menyertai Peperangan Sebagai Dalil Atau Alasan Nak Bagi Boleh Jugak Pompuan Keluar Rumah. Memang Ada Dalam Beberapa Hadis Tentang Beberapa Sahabiah Yang Membantu Nabi Saw Berperang Melawan Orang Kafir. Tapi Biasa La Ulamak Suu’ ( Ulamak Jahat N Chenta Dunia Bersarang Dlm Hati) Memang Pandai Manipulasi Fakta. Ambik Hadis Tu Kemudian Syarah Pulak Ikut Nafsu. Tu Ular Dalam Semak Ulamak, Yang Lagi Kelakar Ustaz Yg Baca Terjemahan Bahasa Melayu Jer Kitab Hadis Pun Pandai Nak Syarah Hadis. Lepas Kaitkan Hadis Tu Dengan Pompuan Bole Kerja Jadik Nurse, Jadik Tentera, Jadi Itu La.., Jadik Ini La.. Dengan Alasan Islam Tak Sempit, Islam Tak Rigid, Islam Tak Larang ( Biasa La Sebab Bini Ustaz Pun Keje) Orang Pompuan Keje..

Memang Wanita Bole Kuar Umah Membantu Di Dalam Peperangan Seperti Menyediakan Makan Minum, Merawat Orang Cedera Atau Kalu Perlu Angkat Senjata Turut Sama Berperang. Tapi Hang Pa (Kamu) Mesti Ingat, Menda Tu Terjadi Dalam Keadaan Tidak Normal Atau Tidak Biasa Atau Tidak Selalu Atau Lebih Tepat Lagi Ketika Dharurat.

Pompuan2 Dalam Kes Ini Diberi Keharusan Untuk Ke Medan Perang Kerana :

·         Itu Adalah Dharurat;
·         Peperangan Itu Bukannya Perang Yang Berasaskan Kefahaman Kebangsaan, Kenegaraan, Perkauman Atau Sewaktu Dengannya, Tetapi Perang Fi Sabili’llah Bahkan Dipimpin Oleh Imam Yg Beriman Dan Solih Lagi Taqwa.
·         Peperangan Itu Dilakukan Mengikut Hukum2 Peperangan Yang Diajar Di Dalam Syariat Islam.
·         Tarak Gaji Atau Elaun Sara Hidup = Ikhlas Kerna Allah Swt.


Kumpulan2 Atau Individu Yang Memperjuangkan Dan Menghalalkan Sewenang Wenangnya Kaum Wanita Keluar Rumah Dengan Memperalatkan Quran Dan Hadis Terang2 Telah Khianat Terhadap Allah Dan Rasulnya. Kerana Tujuan, Sebab2 Dan Keadaan Wanita Moden Keluar Rumah Itu Tiada Sama Seperti Wanita Wanita Beriman Keluar Rumah.


Lagipun Tidak Setiap Hari Dan Masa Wanita2 Beriman Itu Keluar Rumah. Dalam Keadaan Normal Wanita2 Beriman Pada Adat Kebiasaannya Tinggal Di Dalam Rumah Memainkan Peranan Keibuan Mereka. So Bukannya Setiap Hari Wanita2 Beriman Keluar Rumah Atau Di Medan Perang. Ini Hari2 Kuar Pi Keje, Apa Citer? Kat Mana Dharuratnya? Ini Sume Kerna Cintakan Dunia....Takut Menjadi Miskin Dan Takut Akan Rezeki Serta Tidak Sanggup Hidup Berpada Pada Dengan Dunia Yang Sementara Nih....

Sambung lak....


9 comments:

hidayu samsudin said...

huhuhu..:(

kena bom lg..

fuad ansari said...

barang mungkin ramai yang mati bergelimpangan terkena bom ni.. (",)

Beberapa perkara yang mungkin dapat menyelesaikan masalah ini (pandangan ini dibuat agar ia mampu dihadam oleh insan2 yang lemah imannya):

1)Kemasukan ke IPT untuk golongan lelaki sahaja..
2)Peluang pekerjaan juga dibuka untuk lelaki sahaja kecuali pekerjaan2 seperti pakar sakit puan yang dibuka kepada wanita sahaja..
3)Taraf hidup direndahkan atau gaji dinaikkan agar para suami mampu menampung seisi keluarga dan seisi keluarga merasa cukup dengan gaji dari suami sahaja..

Norsha said...

ni bom angin ke bom asap?

saya setuju ngan pdgn en fuad, hanya bidang2 tertentu sahaja dibenarkan utk org pompuan kerja & persekitaran kerja tidak bercampur dgn lelaki... tapi yg sebenarnya dok umah jaga anak lagi baik...

Iman said...

salam pakcik..... pakcik kenal tak ibu jari... apa yang ada pada ibu jari....

al-insyirah

Iman said...

dalam nun takdok dinar n dirham tapi di ganti dengan kebaikan

AkuHuduh said...

kepada sume = cukup akan dtg bila berkat. berkat akan dtg bila amal agama sempurna.

buat keje yg allah suruh kita buat. tinggalkan menda yg allah suruh kita tinggal

jgn dok fikiq pakai akal cara penyelesaian sb kaedahnya dah ade yakni agama cuma kita tak yakin sajer.

kata ulamak utk kaum bani israel allah dtgkan rezeki tanpa keje bila mereka amal agama sempurna....buka pintu rumah jer dah ade hidangan dari talam syurga.
pakaian anak2 membesar ikut tumbuhbesaran kanak2.
itu allah bagi tuk kaum bani israel yakni bukan umat terbaik...!!!

adakah kita jika amal agama sempurna dan umat terbaik allah akan bios/ berat sebelah????

huh panjang la plak...

fuad ansari said...

Benar..
Bila kita datang kepada amal agama yang sempurna, maka semua masalah akan selesai..

Syukran atas peringatan..

Zaujah Shamsul Baharin said...

Salam
Memang terkena saya..... setuju dgn en fuad ansari..... Terpaksa keja kerana nak membantu suami menampung keluarga, membantu ibu ayah yg susah di kampung T_T.... Lgsatu, buka peluang kerjaya guru hanya pd wanita saja. Ok tak?

AzAh... said...

kenapa pulak..kenapa pompuan x leh bekerja..sedgkan kan ade hayya a'lal falah menuju kejayaan..bagi ak x de salahnye asalkan batas dijaga..

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH