Google+ Followers

Friday, September 30, 2011

Duhai Suami Tercinta...

Duhai Suami Tercinta...Uhuks...

Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai Suami yang dicintai,

Jika Isterimu pernah menangis keranamu, peganglah tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu sekalipun disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai Suami yang dicintai,
Jika seorang isterimu menangis keranamu, janganlah dikau mensia-siakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu.. Lihatlah jauh ke dalam matanya.. renung dan tenunglah sedalam-dalamnya..

Dapatkah kau lihat dan kau rasakan kesakitan yang dirasakannya keranamu ?

*** Apakah keistimewaan perempuan yang kau gelarkan isteri dalam kehidupanmu ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR KATAnya merupakan KEBENARAN..

SENYUMANANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMANANnya memberi KEHANGATAN dan BAHAGIA untukmu dan anak-anaknya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd insan-insan yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM di balik KESEDIHANANnya..

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN...

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana satu perkara…

Iaitu bahawa “Betapa BERHARGAnya dia yang bernama ISTERI”…

begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA...

Sob...Sob...Sob...
  

4 comments:

Panglima Muda said...

jangan menangis

Iman said...

=) lagu subuh terakhir utk pakcik - by rabbani...hehehehehehehe pakcik panglima pun ada

Norsha said...

hargailh isteri sementara dia masih ada disisi.....

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam,apa khabar saudara/saudari,artikel yg menarik,saya jemput saudara supaya memberikan koementar/pandangan terhadap artikel yg di tulis oleh saya...harap memberikan komentar/pandangan yang tidak beremosi…hahahah

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH