Monday, April 22, 2013

Sepupu Ku Mati Dulu...


Rabu Lepas Aku Dpt Berita Sepupu Aku Yg Biasa Aku Panggil Abg Ayie (Suhaili Zainuddin) Kena Stroke Dan Berada Dlm Keadaan Kritikal Di Ppum. Melalui Info Yg Aku Dapat, Dia Kena Stroke Berdarah. Aku Cuba Survey Kat Tenet Cari2 Information Ttg Stroke Berdarah Nie. Apa Yg Aku Dapat Ialah :

Stroke Terbahagi Pada Dua Bahagian Yakni Minor Stroke Dan Major Stroke. Major Stroke Plak Ada Dua Bahagian Lagi Iaitu
·         Satu Disebabkan Darah Yg Beku Lalu Menghalang Oksigen Sampai Ke Otak. Ini Akan Menyebabkan Beberapa Sel2 Otak Yg Control Beberapa Bahagian Badan Akan Mati Seterusnya Pesakit Yg Sedar Kebiasaanya Akan Lumpuh. Biasanya 9/10 Kena Stroke Nie
·         Satu Lagi Stroke Ialah Stroke Berdarah. Nie Disebabkan Tekanan Darah Yg Terlampau Tinggi Hingga Urat Kat Dlm Otak Pecah. Otak Akan Lemas Dgn Darah Dan Pesakit Akan Koma. Kalu Hidup Kira Ajaib....

Tahun 1993 Aku Duk Ngan Sepupu Aku Di Subang. Masa Tu Ler Dia Trap Aku Kuar 3 Hari Huhuhu. Dia Tinggalkan Aku Kat Masjid Ngan ‘Geng’ Dia, Pastu Dia Sendiri Hilang (Daftar Dan Lari). Aku Pun Tak Tau Istilah Jemaah Tabligh Nih. Jiwa Pun Muda, Nafsu Bergelora, Hati Memberontak Rase Cam Nak Lari, Tapi Tak Tau Jalan. Maklum Ler Orang Kampong. Kesan Terbaik Kuar 3 Hari Secara Tipu Daya Ialah Aku Mengakui Jemaah Tabligh Baik, Buat Menda Baik, Suruh Kpd Kebaikan, Cakap Yg Baik2 Saje....Walupun Nafsu Aku Tak Suke...

Jadi Pada Hari Jumaat Maka Aku Pun Bertolak Ke Kuala Lumpur Selepas Jam 3 Petang Membawa Mak Ayah Aku. Ikut Jalan Lama Lumut – Setiawan – Sekinchan - Sg Buluh Sb Nak Tgok Pesta Bendera...

Memandangkan Budget Sampai Malam, Maka Pagi Sabtu Baru Nak Gi Ke Ppum Tgok Sepupu Aku. Namun Setelah Balik Dari Solah Subuh, Mak Aku Habaq Sepupu Aku Baru Meninggal Sebelum Subuh Tadi. So Kami Terus Ke Rumah Arwah Di Pjs 1/56 Taman Pejasa Dekat Taman Medan Jln Kelang Lama.

Jenazah Dah Sampai Ke Umah. Ahliah Atau Isteri Arwah Mengadu Pada Aku Yg Nurse Cukur Janggut Arwah Tanpa Tanya Dulu Atau Mintak Kebenaran. Geram Betui Aku Dengaq.

Dipendekkan Citer Jenazah Dibawa Ke Masjid As Salam Tuk Urusan Mandi Dan Solah Jenazah Selepas Zuhur.

So Apa Yg Aku Nak Citer Ialah :

Tok Imam Bawa Tahlil Takyah Ler Menjerit Jerit...Kan Allah Suruh Berdoa Kepadanya Dgn Cara Yg Lembut2. Pastu Time Doa Selit Jugak Pasal Pru 13...Ish Tak Kira Tempat Nak Jugak Sentuh Bab2 Nih. Hormatilah Skit Sensitivity Kaum Keluarga Arwah Dan Org Yg Hadir.

Aku Suruh Ler Anak Saudara Aku Jadik Imam Solah Jenazah Ayah Dia. Aku Bagi La Kursus Jangka Pendek Dan Fadhilat Bahwa Jika Anak Yg Solahkan Jenazah Bapak Maka Allah Ampunkan Sume Dose2 Ayahnya. Last2 Aku Plak Yg Dia Suruh Imamkan Jenazah Bapak Dia. Anak Sulung Dia Umur 27 Dah Ada Ada 8 Bijik Rumah Sekitar Kuala Lumpur Dan Petaling Jaya. Setiap Umah Dia Belikan Tuk Mak Ayah Dan Adik2 Pompuan Dia. Kira Abg Yg Baik Nie...


So Moral Of Story Jika Kita Ada Anak Laki Maka Persiapkan Lah Anak Kita Supaya Bole Jadik Imam Bagi Jenazah Kita Nanti. Apa Guna Ada 8 Org Anak Yg Hebat Dr Segi Dunia Tapi Nak Suruh Jadik Imam Solah Jenazah Pun Tak Mampu. Salah Sape? Salah Kita La Yg Corakkan Anak Kita.....

So Skrg Bagi Mereka2 Yg Baca Statement Aku Nih...Cer Renung Dalam2 Anak Laki Mana Yg Bole Jadik Imam Solah Kita Andai Kita Mati Hari Nie Atau Sok Pagi...


No comments:

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH