Tuesday, March 22, 2011

Pompuan Mati Katak (Siri 4)

Pompuan Mati Katak (Siri 4)
Pakaian Purdah Tidak Ada Dalam Islam...

Nie Tulung Baca Betui Betui Nih. Kalu Bole Sebelum Baca Ambik Wuduk N Perform Solat Taubah 2 Rakaat Dulu. Bukan Main2 Nih. Setengah Pompuan Bukan Main Galak Pakai Purdah, Tapi Suka Sangat Kuar Umah Tanpa Hajat Atau Darurat. Pi La Bukak Kitab Atau Tanya Orang Yg Betui2 Takwa Maksud Sebenar Darurat Tu. Bukan Men Fikir Dgn Kepala Hotak Jer. La Nie Sindrom Laki Bini Keje. Mana Pi Belajaq Ntah La. Takkan Nak Bayar Duit Keta 2 Bijik Kira Darurat. Takkan Bayar Duit Astro Kira Darurat Jugak. Giler Betui Hampa Nih.

Dalam Sebuah Hadis Yg Panjang Setelah Menceritakan Sifat2 Perempuan Ahli Syurga, Maka Rasulullah Saw Bersabda Ttg Perempuan Ahli Neraka. Antaranya;

“Perempuan Yg Tiada Menutup Dirinya Daripada Lelaki Dan Keluar Daripada Rumahnya Dengan Bertabaruj”

Yakni Dengan Melawa Lawa. Pakai Pakaian Cantik2. Dalam Almari Dah Siap Satu Set Pakaian Tuk Satu Minggu. Tiap Hari Colour Lain. Bunga Lain. Corak Lain. Tema Lain. Kalu Ternampak Atau Terselisih Atau Tertemu Satu Pompuan Lain Yg Pakai Baju Bunga Sama Ngan Dia, Mau Sorok Kepala Dlm Baju.

Bersabda Rasulullah:

“Ku Menjengok Ke Dalam Neraka, Maka Ku Melihat Kebanyakkan Penghuninya Kaum Wanita; Yang Demikian Disebabkan Oleh Kerana Kurang Taat Mereka Pada Allah Dan Rasul Nya Dan Suami Mereka Dan Kerna Banyak Bertabarruj.”

Bersabda Lagi Rasulullah:

“Mana Mana Perempuan Yang Keluar Daripada Rumahnya Tanpa Izin Suaminya Adalah Ia Dalam Kemurkaan Allah Sehingga Ia Kembali Ke Rumahnya Atau Suaminya Ridha Dengannya.”

Ini Skit2 Gado Lari Pergi Umah Makayah. Kalu Mati, Mmg Mati Katak. Yang Bujang Lak Wajib Minta Izin Dari Walinya. Nie..Tidak, Pesan Kat Adik 5 Tahun Jer. “Kalu Ayah Balik Cakap Kakak Yg Soleh Nie Ikut Kawan Yang Soleh Jugak Pergi Bandar Kejap Yer.”

Ahmad, At-Tabaraniyy, Al Bayhaqiyy Dan Al-Hakim Meriwayatkan Sebuah Hadis Yang Berbunyi:

“Mana Mana Perempuan Yang Memakai Bau Bauan, Kemudian Ia Keluar Lantas Melintasi Suatu Kaum ( Laki Laki Ajnabi) Agar Mereka Tercium Bau Harumnya, Maka Ia Adalah Perempuan Zina, Dan Tiap Tiap Mata (Yang Memandang) Itu Zina.”

Ok... Senang Jer. Cuba Berdiri Kat Mana2. Bila Pompuan Lintas Biasanya Ade Bau Tak? Bau Peluh Ngan Bau Perfume Takkan Tak Bole Beza. Arahan Kerajaan Pusat Langit Bumi Ialah Pompuan Kalu Nak Kuar Umah Jgn pakai Bau Bauan... Renungkan La Sendiri...
Sabda Rasulullah:

“Perempuan Itu Aurat, Maka Kekalkanlah Mereka Dalam Rumah. Bahawasanya Seseorang Perempuan Apabila Dia Keluar Ke Jalan Bertanyalah Suaminya Kepadanya: ‘Ke Mana Hendak Engkau Pergi?’ Ujarnya : ‘Saya Hendak Melawat Orang  Sakit Dan Mengiringi Jenazah.’ Maka Senantiasalah Syaitan (Mengodanya Supaya Keluar), Sehingga Dia Melangkah Keluar. Dan Tiadalah Seseorang Perempuan Itu Menuntut Wajah Allah (Dengan Berkesan Lagi Sempurna) Seumpama Dia Duduk Di Rumahnya, Beribadat Kepada Tuhannya Dan Mentaati Suaminya.

Pompuan Yang Baik Dan Suci Nie Laksana Permata Yang Amat Bernilai...Mana Bole Permata Bernilai Letak Merata Rata. Kat Pasar Malam Atau Supermarket. Kalu Batu Permata Kat Kedai Pun, Bukan Sebarang Orang Bole Tgok. Tokey Kedai Perhati Betui2 Takut2 Perompak. Tapi Kalu Takat ‘Batu Seremban’ Atau Batu Kerikil Orang Buat Pijak Ajer...,Sebab Nilainya Tak Setara Batu Permata. Maryam As Pun 7 Lapis Pintu Dikunci Dan Dijaga Oleh Nabi Zakaria As. Dan Allah Beri Rezeki Yg Mulia Pada Wanita Yg Jaga Diri Camtu. Allah Maryam As Jugak Allah Kita Hari Nie. Quran Tu Petunjuk Dan Harapan.

Bersabda Rasulullah:

“Allah Melaknat Perempuan2 Yang Memakai Pakaian, Tetapi Masih Kelihatan Bertelanjang.”

 Yakni Pakaian Yang Terlalu Nipis Membayang. Perrhhh Tambah2 Time Hujan... Satu Lagi Stail Baju Yg Tukang Jahit Silap Ukur. Tang Tetek Silap Ukur...,Tang Punggong Hitam Pun Silap Ukor...Tang  ‘Pusat Islam’ Pun Silap Ukor.  Satu Lagi Jenis Yang Suka Pinjam  Seluar Adik. Ketat Giler.. Tersembur Sana Sini. Lemak Plak Bergelebeh Kat Perut. Mampuih...!!!!

Sabda Rasulullah:

“Perempuan Yang Melabuhkan Pakaiannya, Dalam Keadaan Berhias Hias(Atau Memakai Perhiasan) Adalah Seumpama Gelap Gelita Pada Hari Kiamat, Tiada Nur Baginya.”(Masyhar Walaupun Matahari 12 Bijik Tapi Yg Ade Panas Saja Tiada Cahaya)

 Yakni Perempuan Yang Berhias Hias Dan Bergaul Bebas Tanpa Darurat Dengan Lelaki Ajnabi, (Yg Bole Dikaweni) Walaupun Pakai Purdah Akan Berada Dalam Kegelapan Di Akhirat Kelak!!! Malah Dalam Dunia Nie Pun Hati Pompuan Camni Gelap Gelita.Kerna Terhijab Dengan Dosa Berhias Hias Dan Bergaul Bebas Dengan Lelaki Ajnabi. Sehingga Dosa Bergaul Dgn Laki Ajnabi Pun Sudah Tidak Terasa. Termasuk La Wanita Purdah Yang Kerja Atau Kuar RumahAtau Belajar. Ada Bergaul, Bersembang Dengan Rakan Pejabat Semata2 Urusan Dunia. Apa Itu Dunia? Apa2 Yg Tidak Mengingatkan Persiapan Ke Ahkirat.

 Siapa Kah Lelaki Ajnabi? Secara Tak Berapa Detailnya Ditulis Kat Sini Kot2 Terlupak. Sampai Tak Terasa Dose Yang Dah Tak Rase Dose Huhuhu...

1.     Bos Pejabat .
2.    Member Pejabat Yg Duk Gurau Hari2.
3.    Cina Kedai .
4.    Anak Murid Yg Akil Baligh.
5.    Pakistan Karpet.
6.    Abang Ipar.
7.    Jiran Sebelah Umah.
8.    Drebar Bas Dan Teksi.
9.    Hindu Jual Suratkabar.
10.  Abang Jual Cendol.
11.  Pensyarah Saya Dan Member Satu Kelas Saya.
12.  Ustaz
13.  Mamak Roti Canai.
14.  Peniaga Pasar Malam Maupun Di Siang Hari.
15.  Tokey Reload.
16.  Abang Sekolah Memandu.
17.  Doctor.
18.  Driver.
19.  Tukang Kebun.

Dan Banyak Lagi Spesis2 Lelaki Yg Pompuan Bertegur Sape Tanpa Rasa Malu Dan Dose Pun Dan Tanpa Darurat.Yakni Selemah Lemah Iman Tgok Maksiat Rase Benci.Dan Tiada Lagi Iman Selepas Itu. Nie Kalu Sendiri Buat Maksiat Tak Rase Apa Apa, Lagi Parah!!!

  *Lor... Beli Suratkabar Darurat Ker? Uhuks.....

Perempuan Yang Memakai Pakaian Yang Menutup Auratnya Sekalipun, Sekiranya Pakaiannya Itu Berwarna Cerah Dan Colourful, Berwarna Warni Dan Menarik Dan Bebas Bersembang Dengan Lelaki Ajnabi So 2 Kali 5 Jugak Dengan Hadis Kat Atas Nie. Huh!!! Yang Baca Note Nih Cuba Berhenti Kejap, Pejam Mata Dan ‘Scan’ Dalam Almari Berapa Banyak Baju Kurung Yg Berwarna Warni.

Bersabda Rasulullah:

“Perempuan Perempuan Yang Memakai Pakaian. Tetapi Masih (Seperti) Bertelanjang, Yang Memalingkan Pandangan Lelaki Ajnabi (Buatkan Lelaki Tgok Dia),Dan Yang Terpaling Pandangannya Oleh Lelaki Ajnabi ( Dia Melihat Lelaki ), Kepala Mereka Seperti Bonggol Unta Khurasan, Tiada Akan Masuk Syurga Dan Tiada Akan Mencium Baunya Sama Sekali.”

Kepala Seperti Bonggol Unta Khurasan, Kerna Pompuan Camni Suka Berdandan Lepas Tu Suka Sanggol Rambut Besar2 Cam Bonggol Unta. Ataupun Stail ‘Sarang Tebuan’. Nie Sume Buat Lelaki Dapat Ber’zina’ Mata Dengannya. Zaman Sekarang Macam2 Stail...Cam ‘Flower Horn’ Pun Ade.

Bersabda Rasulullah:
“Perempuan Itu Aurat. Maka Apabila Dia Keluar, Mendongaklah Syaitan Memandang Akan Dia.”

Tu Sebab Pompuan Kena Berpurdah Atau Berselebung Bila Kuar Umah Walaupun Darurat.

“Dan Bertutup Itu Dengan Tidak Memilih Tutupan Yang Berwarna Yang Menjadikan Orang Berpaling Mendongak Memandang, Bahkan Tutup Dengan Kain Yang Menjadikan Tidak Bernafsu Orang Memandangnya” ( Lihat Shaykh Idris Al Marbawiyy Dalam Kitabnya Al Bahru ‘-Mazi Juz 8, Halaman 208)

Pompuan Yg Mendedahkan Rambutnya Nanti Akan Diseksa Dalam Neraka. Ingat Benda Nie Main2 Ker!!! Kamu Yg Menampakkan Rambutnya Akan Diseksa Oleh Allah Dengan Digantung Dengan Rambut Kamu Sendiri. Kemudian Akan Dipanaskan Kamu Sehingga Otak Kamu Akan Menggelegak!!! ( Termasuk Jugak Pompuan Yg Tak Teliti Dlm Pemakaian Tudung Hingga Menampakkan Rambut Dari Celah Celah Tudungnya. Itu Sebab Kena Pakai Purdah Untuk Langkah Berhati Hati Dan Jalan Selamat) – Kitab Az Zawajir Juzuk 2 , Mesir,1356, Halaman 40-41, Karangan Ibn Hajar.

Tersebut Dalam Sebuah Kitab Bahawa :

Dikatakan Apabila Zahir Pada Seseorang Perempuan Itu 3 Perkara, Maka Ia Dinamakan قحبة , Yakni Perempuan Penyanyi, Perempuan Fasiq, Atau Lebih Tepat Lagi Perempuan Sundal.

·         Pertama Dia Keluar Rumah Dengan Tabarruj Iaitu Memperlihatkan Segala Perhiasan Dan Kecantikkannya Dan Berjalan Antara Lelaki.

·         Kedua, Dia Memandang Kepada Lelaki Ajnabi. (Berhati Hati Kat Sini Yer. Kerna Sudah Tidak Berasa Dose Bila Melihat Lelaki Sekarang Nie Lantaran Hati Terlampau Zulmat. Tak Kira La Bos Ker, Anak Murid Ker, Hokum Tetap Hokum.)
·         Ketiga, Dia Mengangkatkan Suaranya Sehingga Didengar Oleh Lelaki Ajnabi, Walaupun Ianya Perempuan Yang Solih, Kerna Dia Menyerupakan Dirinya Dengan Perempuan Fasiq.( Kalu Suara Tak Aurat Maka Sudah Tentu Azan Dibolehkan Untuk Wanita, Apatah Lagi Azan Itu Dakwah Yg Sempurna Huhuhu)

Sebab Itulah Nabi Bersabda :

“Barangsiapa Menyerupai Sesuatu Kaum, Maka Ia Adalah Daripada Kalangan Mereka Itu.”

Bersambung Lagi Pada Siri Akan Datang Tentang Wanita Yg Musafir Atau Kuar Umah Plak...


           




6 comments:

perjalanan pulang said...

aduh........sukahatilah

ahLia shahril said...

sgt byk bnder kne jaga

kn?

AS SAFI TIJARAH ENTERPRISE said...

Salam.

Ikanharuan pun ikanharuan la..

Ni ikan haruan dtg baca entry yg best nih. Mgkinkah ada 100 episod lg?

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

menarik entry ni...berguna utk mereka yg mahu ambil pelajaran...

seorangnenektua said...

Alhamdulillah.post terbaik

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH