Monday, April 2, 2012

Banyakkan sembang menda ghaib.....

~* Dari Ibnu Abbas r.a. Baginda Rasulullah s.a.w. bersabda :
Ketika saya berisrak ke langit saya melihat Arasy di atas tiga ratus enam puluh ribu sendi, dari satu sendi ke sendi yang lain jauh perjalanan tiga ratus ribu tahun.
Di bawah tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak dua belas ribu.
Tiap-tiap padang sahara itu seluas dari timur sampai ke barat.
Dan tiap-tiap padang sahara terdapat lapan puluh ribu malaikat yang membaca
" Qul huwallaahu ahadun"
Apabila mereka itu selesai membaca maka mereka berkata :
Wahai Tuhan kami dan wahai Baginda kami
Sungguh pahala bacaan ini kami hadiahkan kepada orang yang membaca
surah Al-Ikhlas sama ada itu laki-laki mahupun perempuan
Maka para sahabat semua kagum dari yang demikian itu.~*

3 comments:

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH