Google+ Followers

Tuesday, December 17, 2013

Gelang Emas

Baca dgn mood terharu sambil pegang tisu muka..

Ada seorang dr markaz Raiwind Pakistan
telah diputuskan kuar dakwah ke negeri kafir Britain.
Sebenarnya dia tidak punyai wang yg mencukupi. Apatah lagi dia dilantik menjadi amer JEMAAH plak.
Pulang ke rumah dgn perasaan yg amat sedih. Isterinya perasan perubahan pada wajah suaminya.
Lalu ditanya kenapa nampak seperti sedih saja? Dijawabnya suami ttg keputusan markaz yg putuskan dia berangkat buat dakwah ke negeri kafir Britain tapi tidak cukup duit nak pergi....

Maka jawab isterinya, ambik saja rantai gelang dan sume perhiasan emas pastu jual buat belanja dakwah...

Terkejut suaminya kerna barang kemas itu warisan zaman berzaman isterinya. Adalah menjadi sesuatu yg amat besar mengadai barang emas warisan dlm masyarakat Pakistan.

Maka selepas menjual barang kemas isterinya maka cukuplah belanja ke Britain.

Dipendekkan cerita maka setelah 4 bulan berada disana maka beberapa orang Inggeris telah mendapat HIDAYAT dan masuk Islam.

Mereka telah ucapkan terima kasih pada jemaah kerna menjadi alsebab mereka mendapat agama Islam. Namun salah seorang ahli jemaah berkata jgn ucapkan terima kasih pada mereka tapi pada seorang wanita yg telah berkorban besar mengadaikan harta kemas warisan semata mata kerna agama.

Inggeris mualaf tadi pun balik rumah dan menceritakan kisah tersebut sehingga berhamburan lah airmata isteri mereka mendengarkan kisah tersebut.

Wanita2 Inggeris tersebut telah menanam azam nak berjumpa dgn wanita yg mengorbankan barang kemasnya itu.

Setelah beberapa lama maka akhirnya orang Inggeris mualaf tadi telah keluar Masturah atau berdakwah ke pakistan dgn isteri 2 mereka. Sampai ke pakistan mereka telah meminta untuk pergi ke rumah wanita yg menjadi al sebab HIDAYAT mereka.
Akhir nya setelah perjalanan jauh yg memenatkan maka sampai lah mereka ke umah wanita tersebut...

Maka mereka pun saling berjumpa... Peluk memeluk, saling cium mencium, tangis menangis.

Wanita Inggeris tersebut berkata : kami berterima kasih kepadamu, kerana kerna kamu jual perhiasan kamu suami kamu sampai ke Britain dan menjadi al sebab kami selamat dari api neraka dan azab Alloh.

AllahuAkbar...

Kusampaikanwaluayah

No comments:

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH