Wednesday, January 11, 2012

“SEMALAM AKU BERMIMPI”



Ketika Di Kerinci, Indonesia Baru Baru Nie Aku Telah Bermimpi..... Dalam Waktu Dhuha 3 Mimpi Dalam Version Yang Berlainan, Tetapi Dalam Waktu Tidur Yang Sama Huhuhu.


Mimpi Yang  1 – Pak Hasin
Bermimpi Berjumpa Dengan  Pak Hasin.  Siapa Pak Hasin??? Begini Kisahnya....
Ketika Mula2 Sampai Di Masjid Agong Yg Berusia Hamper 800 Tahun Di Kerinci, Indonesia, Kami Di Sambut Oleh Pak Hasin, Karkun Tempatan. Katanya Markaz Tabligh Telah Dipindahkan Ke Satu Tempat Lain Tidak Jauh Dari Situ.
Pak Hasin Dengan Amir Saf Telah Lama Kenal Semetelaah Amir Saf Kami Telah 3 Kali Keluar Ke Sini. Sampai Di Markaz Baru ( Actually Abg Pak Hasin Sendiri Yg Wakafkan Tanah Tu Buat Masjid) Kami Pun Beramah Mesra Dgn Pak Hasin. Antara Lain Soalan Aku Pada Pak Hasin Ialah Tentang Madu Lebah. Sebab Dia Antara Yang Jual Madu Lebah Kat Sini. Katanya Sebotol Kira2 60 Ribu Rupiah.
Ok. Dipendekkan Cerita....Pak Hasin Telah Meninggal Dunia 10 Hari Lepas Perbualan Aku Dgn Dia Di Markaz Kerinci. Meninggal Waktu Malam Selepas Tangguh Dari Keluar 3 Hari.
So Apa Yang Aku Mimpikan? Yea..... Aku Bermimpi Menziarahi Jenazah Pak Hasin. ( Actually Memang Ziarah Pun Dia Masa Meninggal Ari Tu, Siap Kena Baca Doa Lak. Pastu Time Solah Jenazah Pun Cari Aku, Tapi Aku Dah Nyorok Hahahahaha )
Dalam Mimpi Tu Jenazah Pak Hasin Telah Bangun Dari Pembaringannya. Ada Salah Sorang Yg Ziarah Tu Cakap, “Alamak Dia Bangun Pulak!!!” Aku Dalam Mimpi T Uterus Jer Pergi Duduk Berdepan Dengan Arwah Pak Hasin. Dan Dia Menasihati Daku Supaya Buat Kerja Dakwah Sungguh Sungguh Dan Beristiqamah Hingga Mati. Sehinggalah Dia Dinasihati Oleh ‘Seseorang’ Supaya Baring Semula Kerna Masa Dia Di Dunia Telah Berakhir. End Story....


Mimpi Yang Ke 2 – Perebutan Bayan

Terus Dari Mimpi Pertama, Tba Tiba Daku Berada Di Markaz Kerinci, Indonesia. Berada Dalam Markaz Sedang Buat Adab Jaulah Atau Adab Ziarah Atau Adab Ghast. Selepas Diputuskan Tugas Masing Masing, Kami Pun Terus Buat Ziarah. Balik Dari Ziarah, Bila Orang Yg Diputuskan Bayan Nak Pergi Bayan, Tiba2 Kerusi Bayan Diduduki Oleh Orang Lain.
Maka Terjadi La Skit Pertelingkahan. Kami Kata Orang Amir Markaz Sendiri Yg Telah Putuskan Si Fulan Tersebut Bayan. Akhirnya Orang Yang Sibuk Nak Bayan Tu Mengalah, Tetapi Telah Bentuk Jemaah Lain Dan Buat Tasykil Yang Berasingan.
Orang Tempatan Yg Dengar Karkuzari/Laporan Mimpi Daku Berkata, Inilah Yg Terjadi Sekarang Di Kerinci. Orang Yang Tak Buat Dakwah (Dlm Mimpi Tamsilnya Ghast) Sibuk Nak Buat Keputusan Dan Tak Ikut Mesyuarat.

Mimpi Ke 3 – Daku Bermimpi Masuk Syurga

Nie Mimpi Yang Paling Best Bagi Daku Dari Ketiga Tiga Mimpi. Bermimpi Masuk Syurga. Dalam Syurga Orang Pertama Yang Daku Jumpa Ialah Adam As. Kemudian Daku Tanya Adam As..., Sape Wanita Cantek Nie, Hawa Eeek. Kuikuikui. Adam As Kata Bukan Lor... Itu Bidadari. Hawa Belum Datang.
Huh...Camno Bidadari Tu? Apa Yg Daku Dapat Kongsi Skit Ialah Bermata Bulat Besar.... Berpakaian Tapi Telus Ke Kulit....Huhuhuhu. Senyum Tak Pernah Lekang Dari Bibir..
Daku Tanya Adam As..., Camno Bidadari Datang Bila Dipanggil? Maka Ditunjukkan Demo....Hahahahahaha Yg Tu Biar La Jadik Rahsia Aku Ngan Amir Saf Jer ( Aku Demo Kat Amir Saf )

End Story...........

6 comments:

sofya myra said...

ERR...T NK TNYA AHLIA TUAN LAH!KOT2 DIA TAU.. :)

AkuHuduh said...

DIA PUN TAK TAHU..... AMIR SAF JER TAHU...HAHAHAHA

fuad ansari said...

dahsyat tuan mimpinya tu...

Alhamdulillah, orang yang banyak korban, Allah bagi mimpi yang baik2.. sebagai pembakar semangat utk terus berkorban.. (",)

sofya myra said...

GRRR..MANA ACI..BGI TAU LAH AHLIA TUAN, BOLEH LA NK KURIX RASIAAA!HUUUU

Abd Malik Abd Rahim said...

bagi tau lah huhuhu..ahlia tuan kot...

AkuHuduh said...

laa 'aiba... laa 'aiba...

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH