Tuesday, August 28, 2012

Kelebihan Cuka Apple



Kelebihan cuka apple
HADIS
Rumah Yang Menyimpan Cuka Tak Akan Menderita Dari Kemiskinan" - Diriwayatkan Oleh Ummu, Tarmizi, Baihaqi
"Cuka Adalah Kemudahan Bagi Manusia" Diriwayatkan Oleh Muslim
"Allah Telah Meletakkan Berkat Dalam Cuka, Ia Digunakan Oleh Para Nabi Sebelum Aku", Diriwayatkan Oleh Aisyah, Muslim Dan Ibnu Maja

Nabi Muhammad (Saw) Suka Kepada Cuka.
Jabir Menceritakan, "Suatu Hari Rasulullah Memperlawa Saya Ke Rumahnya. Dia Dihidangkan Roti. Dia Bertanya: 'Adakah Apa-Apa Sos Perasa?" Mereka Menjawab "Tidak, Hanya Ada Cuka." Nabi Berkata, 'Cuka Adalah Sos Yang Baik. "

Jabir Pernah Berkata, "Aku Menyukai Cuka Sejak Aku Mendengarnya Daripada Nabi Allah".
Naf'a Berkata, "Aku Menyukai Cuka Sejak Aku Mendengarnya Daripada Jabir."
[Muslim, Abu Dawud, Nasa'i]


Sebaik Sahaja Anda Mengambil Cuka Epal, Ia Akan Mula Menghilangkan Kelesuan. Anda Boleh Merasakannya Hanya Dalam Masa Dua Jam.

Anda Boleh Melakukan Ujian Sendiri, Selepas Dua Jam Minum Cuka Epal Air Kencing Anda Akan Lebih Jernih. Anda Juga Boleh Melakukan Ujian Menggunakan Kertas Litmus (Kertas Yang Digunakan Untuk Menguji Tahap Ph). Sebelum Minum Cuka Epal, Air Kencing Anda Akan Lebih Berasid, Tapi Selepas Minum Cuka Epal Air Kencing Anda Akan Lebih Beralkali.

Beberapa manfaat kesehatan dari cuka apel:
1.    Akan membersihkan toksin-toksin yang menyumbat dalam peredaran darah, yang menyebabkan penyakit darah tinggi, kolesterol tinggi, penyakit jantung ( Jantung Koroner ). Sehingga peredaran darah menjadi bersih dan sehat, metabolisme tubuh kembali normal dan akhirnya penyakit itu menjadi sembuh.
2.    Kalium yang terdapat pada Cuka Apel, akan memecahkan purin yang mengendap dalam setiap persendian, sehingga Asam Urat atau Rematik, akan sembuh, dan sendi-sendi menjadi lentur kembali dan sehat.
3.    Cuka Apel akan sangat membantu kerja Hati, Paru-paru, Kulit, dan Ginjal. Sehingga 4 organ itu akan selalu sehat, karena toksin dari racun dibersihkan oleh Cuka Apel melalui sistem ekskresi, maka keempat organ ini setiap saat tidak harus mengeluarkan energi terlalu banyak.
4.    Untuk Diabetes, Cuka Apel sangat membantu menurunkan dan menormalkan gula darah, dan sangat membantu menormalkan sistem pankreas, sehingga pankreas mampu berfungsi kembali mengubah gula menjadi insulin.
5.    Untuk yang menderita Maag, sebetulnya Cuka Apel yang rasanya asam, tetapi ini hanya asam di mulut, kalau sudah masuk kedalam tubuh menjadi basa. Tidak semua yang asam akan bertentangan dengan maag, tetapi tergantung apa yang terkandung dalam asam itu. Cuka Apel mengandung Enzim Hidroklorida, dengan meminum Cuka Apel dengan dosis rendah, 1 sendok kecil atau 1 sendok teh dengan air hangat dan madu, sangat membantu menyembuhkan Maag.
6.    Cuka Apel sebagai pembersih dari semua makanan dan minuman yang beresiko terhadap kesehatan, tetapi anda bisa minum dahulu Cuka Apel, sebelum anda makan dan minum yang beresiko itu, sehingga toksin dari dalam makanan itu tidak akan terakumulasi dalam tubuh. Selama anda makan dan minum yang tidak organik (alami), selama itu anda memerlukan Cuka Apel sebagai pembersih semuanya, sehingga anda bisa minum beberapa kali sehari, dan ini tidak apa, karena Cuka Apel adalah sari buah apel, bukan obat yang berbahaya.



Kelebihan Cuka Apple
Sejak Beribu Tahun Dahulu Orang-Orang Greek Dan Mesir Telah Menggunakan Cuka Apal Sebagai Makanan Dan Ubatan Untuk Diri Sendiri Dan Haiwan Peliharaan Mereka.
Cuka Epal Ialah Sejenis Cuka Yang Diperbuat Daripada Bahan Yang Diproses Dengan “Fermentation” Yang Mana Gula Di Dalam Air Buah Epal Dipisahkan Oleh Bakteria Dan Ragi Yang Berwarna Kuning Keemas-Emasan Dan Dijual Dalam Bentuk Semula Jadi.
Cuka Epal Sering Digunakan Untuk Tujuan Kesihatan Selain Daripada Digunakan Dalam Masakan.
Ia Mula Popular Setelah Dr D.C. Jarvis, Penulis Buku Kesihatan, Mengesyorkan Cuka Epal Sebagai Produk Masakan Yang Sihat Dan Cuka Epal Diminum Setiap Hari Sebagai “Home Cure” (Ubat Di Rumah).
Menurutnya, Cuka Epal Boleh Dicampur Dengan Madu Untuk Membuat Air Yang Dinamakan ‘Honergar’ (Madu + Cuka Epal).
Mengikut Penyelidikannya, Air Campuran Itu Boleh Membunuh Bakteria Yang Memudaratkan Dalam Usus Manusia Dan Menyarankan Agar Ia Diminum Sebagai Minum Harian Sebagai Tonik Kesihatan.
Rasanya Memang Menyegarkan Seperti Rasa Teh Limau Dan Masam-Masam Manis. Pesakit Kencing Manis Disyorkan Tidak Melebihi Dua Sudu Teh Madu Sehari.
Dari Segi Zat Nutrien (Makanan Yang Berkhasiat), Cuka Epal Kaya Dengan Vitamin, Zat Galian, Enzim Dan Asid Amino, Iaitu Bahan Nutrien Yang Baik Untuk Kesihatan Tubuh.
Ia Juga Mengandungi Antioksida Yang Dapat Mengurangkan Kesan Radikal Bebas Yang Berbahaya Untuk Tubuh Manusia.
Cuka Epal Mengandungi Sejenis Serat Pektin Atau Serat Larut Air. Serat Larut Air Membantu Dalam Melawaskan Sistem Pembuangan Najis Dalam Tubuh.
Kelebihan Cuka Epal Adalah Seperti Berikut:
Kencing Manis
Beberapa Kajian Membuktikan Bahawa Cuka Epal Dapat Membantu Menurunkan Kadar Glukosa Dalam Darah.
Mengikut Penyelidikan Universiti Arizona Yang Diterbitkan Dalam Jurnal Diabetes Cara, Individu Yang Meminumnya Mempunyai Kadar Glukosa Yang Lebih Baik.
Kajian Selanjutnya Membuktikan Bahawa Ia Dapat Mengawal Glukosa Dalam Darah Agar Tidak Meningkat Secara Mendadak Selepas Jamuan.
Resipi Sihat Untuk Mengawal Berat Badan
Cuka Epal Digunakan Dalam Banyak Program Penurunan Berat Badan Kerana Dipercayai Dapat Membantu Mengawal Nafsu Makan Dan Menahan Lapar.
Ia Boleh Digunakan Sebagai Bahan ‘Dressing’ Untuk Salad Yang Enak Apabila Ditambah Dengan Madu Dan Minyak ‘Flax’ Serta Digaul Dalam Sayur-Sayuran Dan Dimakan Mentah Seperti Ulam.
Ia Adalah Alternatif Yang Lebih Baik Berbanding Mayonais Atau Salad Dressing Thousand Island Yang Mengandungi Lebih Banyak Kalori.
Rasanya Lebih Enak Jika Salad Itu Ditambah Kismis, Anggur Atau Biji Bunga Matahari (Sunflower Seeds).
Kelebihan Lain :-
1) Menurunkan Berat Badan
2) Penjagaan Rambut
3) Penjagaan Haiwan Peliharaan
4) Bahan Masakan
5) Kesihatan – Menyembuh Penyakit Gout, Alergi, Jangkitan Sinus, Selsema, Jerawat, Kolesterol Tinggi, Keletihan Yang
Kronik, Sakit Ulu Hati, Sakit Tekak, Dermatitis, Artritis (Bengkak Sendi) Dan Menurunkan Tekanan Darah Tinggi.
6) Pembersihan Rumah – Bersih Lantai, Tingkap Dll.
Hati-Hati – Tidak Semua Cuka Apal Yang Dijual Cara Pembuatannya Natural
Banyak Cuka Epal Yang Di Komersialkan Telah Dipasteurkan, Disuling Untuk Menjadikannya Produk Yang Bagus. Malangnya, Penambahan Pemprosesan Cuka Epal Ini Boleh Memusnahkan Kebaikan Yang Ada.
Jadi Secara Alternativnya Anda Boleh Membuatnya Sendiri Di Rumah.
Cuka Epal Yang Bermutu Tinggi Boleh Dihasilkan Melalui Beberapa Langkah Atau Proses, Iaitu:
1. Membuat Cider Epal Yang Bersih Daripada Epal Yang Cukup Masak (Ranum).
2. Menukar Semua Gula Buah-Buahan Ini Kepada Alkohol. Ini Dinamakan Fermentasi Ragi (Yis).
3. Menukar Semua Alkohol Kepada Asid Asetik. Ini Dinamakan Fermentasi Asid Asetik.
4. Pasteurize (Panaskan Dan Sejukkan) Asid Asetik Ini Untuk Menghalang Daripada Fermentasi Berterusan Dan Menjadi Busuk Sebelum Disimpan Di Dalam Botol.
Kalau Nak Beli Cuka Epal Belilah Yg Mahal Dan Diproses Secara Organik. Kalau Jenama Yang Lain (Seperti Jenama “Heinz”) Walaupun Harganya Murah Dibimbangi Cara Pembuatan Tidak Natural Sebab Proses Pembuatan Cuka Memerlukan Masa. Untuk Tujuan Komersial Biasanya Ditambah Yis, Induk Cuka Yang Dah Siap Dan Garam Anti Kulat.

Detox & Kuruskan Badan
Detox Atau Dalam Bahasa Mudahnya Keluarkan Toksin Dalam Badan, Oleh Itu Secara Tak Langsung, Membantu Mendapatkan Badan Yang Ideal….
Selain Tu Acv Ni Mengandungi Lecithin Yang Membantu Meningkatkan Metabolisma Lemak Dan Menukarkan Lemak Menjadi Tenaga (Selain Tu Lecithin Ni Juga Boleh Membantu Menguatkan Memori )
Gout & Arthritis
Sakit Gout, Arthritis Dan Sakit-Sakit Yang Melibatkan Sendi Dan Sengal-Sengal Badan…..
Tekanan Darah
Menstabilkan Tekanan Darah Dengan Me’rileks’kan Atau Merehatkan Salur Darah…. (Ok…Ini Adalah Experience Aku Sendiri La…..Aku Ni Badan Je Besar Tapi Tekanan Darah Rendah….Tapi Bila Dalam Sebulan Camtu Makan Apple Cider Ni, Tekanan Darah Aku Jadik Normal )
Diabetes
Dikatakan Apple Cider Boleh Mengurangkan Kadar Gula Dalam Darah Jika Diambil Selepas Makan Dan Juga Ketika Bangun Dari Tidur Kalau Diambil Sebelum Tidur…

Jangkitan, Selsema & Sakit Tekak
Dapat Kurangkan Simptom-Simptom Selsema, Sakit Tekak Dan Jangkitan Pada Mana-Mana Bahagian Badan (Contoh : Jangkitan Telinga, Kulit, Tekak, Fungus Etc.)…..Juga Boleh Meredakan Serangan Asma….
 Kulit
Acv Sangat Bagus Untuk Kulit Yang Bermasalah Seperti Eczema Dengan Menyapu Acv Di Tempat Yang Bermasalah….Juga Boleh Merawat Kulit Berjerawat, Tompok Hitam Yang Tak Sekata Pada Kulit Dan Selulit…
Badan/Mulut Berbau
Dengan Meneutralkan Ph Badan/Mulut Dan Membunuh Kuman/Bakteria Penyebab Bau Busuk Tu….Juga Boleh Untuk Kaki Busuk…Tapi Kalau Hati Busuk Kena Banyak-Banyak Istighfar Lor...
Keracunan Makanan
Kalau Keracunan Makanan, Minum 1 Sudu Acv Setiap 5 Minit Lepas Detect Yang Korang Keracunan…Juga Boleh Merawat Cirit-Birit Dan Diarrhea (Susah Lawas Atau Dalam Bahasa Mudahnya Susah Nak Berak) Kerana Acv Mengandungi Kadar  Pectin Yang Tinggi Yang Boleh Menyelaputi Dinding Kolon Yang Terengsa….
Kolestrol
Mengurangkan Paras Kolestrol Dengan Adanya Pectin Yang Merupakan Sejenis Fiber Mudah Larut Dalam Air Dan Juga Asid Amino Yang Dapat Meneutralkan Kolestrol Ldl Yang Teroksida…

Lain-Lain Kelebihan Acv
1. Merawat Hidung Berdarah
2.  Menguatkan Tulang
3.  Lebam-Lebam Dan Melecur (Bukan Yang Tahap Serius Ye…)
4.  Kanser
5.  Kejang Otot (So, Sangat Bagus Untuk Para Atlet)
6.  Kelemumur Atau Ketombe Dalam Bahasa Indonesia
7.  Ruam Lampin
8.  Sistem Pencernaan (Berkait Rapat Dengan Fungsi Detox Tadi)
9.  Sakit Kepala Dan Migrain
10.Pedih Hulu Hati
11.Sedu (Tapi Seeloknya Jangan Laaa Dibaginya Pada Bayi Atau Kanak-Kanak….)
12.Gigitan/Sengatan Binatang
13.Insomnia Atau Sukar Tidur
14.Senggugut
15.Mabuk Pagi (Morning Sickness)
16.Sun Burns
17.Ulcer
18.Sistem Perkumuhan
19.Boleh Masukkan Dalam Masakan Untuk Ganti Penggunaan Cuka Biasa Atau Lemon, Salad Dressing, Etc.

 paling tidak pun bole amal sunnah 24jam. harga rm45 rm35 dgn pos laju.

satu lagi perubatan sunnah ialah dgn menggunakan madu yaman...
malas nak tulis note...baca sendiri ler
satu ubat pukul sume penyakit

sini kalu nak buat duit skit...



41 comments:

Iman said...

pakcik jual ke...cuka nipah ok dok..cuka2 lain kira makanan sunnah gak ker

AkuHuduh said...

yor jual.... tuk menghapuskan ubat yahudi dan nasrani.

ubat skrg sume ada dadah...stop makan ubat makan penyakit pun dtg balik...

ubat skrg tahan penyakit bukan hilangkan sakit...

akhir sekali kesannya buah pinggang rosak...

yahudi nasrani majusi musuh islam...takkan musuh bagi ubat laaK....

Iman said...

stok sentiasa ada ker... simpan utk sy 1 pcik..nak bg mak 1... mak pun xlarat doh skrg nih..insyaallah bulan depan sy mesej nak cuka tuh 1

AkuHuduh said...

simpan tk guna pun dpt berkah sunnah. kalu lipan sengat pun sapu terus. hilang sakit n dpt amal sunnah

Iman said...

hujung bulan 9 nih baru ada uit la pakcik... tuh suh simpan dulu tuh... simpan xguna pun dapat berkah sunnah (ye ke pakcik...xguna pun dapat berkah)pakcik telan cuka tuh mcm tuh je ke.. ker minum air gak....masam2... mak pun ada darah rendah...saya pun ada darah rendah jugak... bulan puasa ari tuh semput.... duk diri lama sgt

AkuHuduh said...

darah rendah tak sesuai ambik cuka nanti bole pitam...

sarah said...

Assalamualaikum...

orang mengandung boleh ke???

Bagaimana cara pembayarannya.. Berminat nak beli...

sarah said...
This comment has been removed by the author.
Iman said...

Tekanan Darah
Menstabilkan Tekanan Darah Dengan Me’rileks’kan Atau Merehatkan Salur Darah…. (Ok…Ini Adalah Experience Aku Sendiri La…..Aku Ni Badan Je Besar Tapi Tekanan Darah Rendah….Tapi Bila Dalam Sebulan Camtu Makan Apple Cider Ni, Tekanan Darah Aku Jadik Normal )
Diabetes... abis tuh nih utk darah tinggi ke darah rendah

AkuHuduh said...

untuk setiap penyakit ada kaedah tertentu.
sebenarnya ada 4 bahan dlm perubatan sunnah nie yakni :
1.cuka
2.madu
3.habbatus sauda
4.minyak zaitun

untuk org yg darah rendah bole ambik cuka tapi kena check dulu berapa tekanan darah dia baru bole kasi tau dos atau byak mana nak ambik cuka tu..

sebenarnya khasiat cuka nie mmg jelas terbukti. pocik kasi mak pocik cuka apple baru 3 minggu masyaAllah darah tinggi hilang terus. takyah langsung ambik ubat hospital.
antara len kegunaan cuka apple nie

1. bagi perempuan yg alat sulit mereka berbau (nie kerna tahap asid berlebihan kat situ) ambik 4 sudu besar cuka apple dan campur dgn 1 liter air suam. kemudian gunakan air tu basuh alat sulit, insyaAllah akan meneutralkan balik tahap asid dan kesan bau hilang.

untuk perempuan mengandung cuka tak digalakkan ambil. ramuan terbaik tuk pompuan ngadung ialah madu+habbatus sawda+ minyak zaitun. lepas mengandung bole makan kurma banyak2 makanan terbaik tuk pompuan lepas bersalin cam maryam as. skrg suruh suami prepare air yasen dan minum ketika sakit nk beranak insyaAllah dimudahkan. zikir nabi yunus as time nk beranak...

sarah said...

Terima kasih atas info.

Bagaimana cara pembayaran? Saya berminat nak beli untuk ibu saya yang menghidap darah tinggi.

AkuHuduh said...

to sarah antar nama dan alamat penuh ke 0111 217 3090 nanti pocik akan send no akaun

harga rm45 termasuk pos laju

Iman said...

oooo time acih pakcik

Unknown said...

banyaknya kebaikan cuka epal,lepas ni mesti nak cuba....oh ya,jemput lawat blog ummi juga ya.... <3
www.beautyummi.blogspot.com

AkuHuduh said...

Assalammualaikum, memandangkan ramai yg msj dan tanya saya ttg cuka apple nie, so saya bagi sikit lagi info kat sini:
Kalu nk order ngan saya lebih kurang rm35 satu dgn pos.
Kalu nk tanya cara minum bole lah wasap saya 0185 738 739

AkuHuduh said...

Assalammualaikum, memandangkan ramai yg msj dan tanya saya ttg cuka apple nie, so saya bagi sikit lagi info kat sini:
Kalu nk order ngan saya lebih kurang rm35 satu dgn pos.
Kalu nk tanya cara minum bole lah wasap saya 0185 738 739

a'a said...

Salam,

Daripada kita guna cuka epal, lebih afdhal kita guna cuka kurma kalu kata nk ikut sunnah?..Wallahua'lam

http://manmala.blogspot.com/2011/10/khasiat-dan-kelebihan-cuka-kurma.html

sesedap rase said...

assalamualaikum, saya berminat untuk beli cuka epal ni . macam mana nak dapatkan nya.. boleh email saya tak? thanks -

Unknown said...

Kenapa produk cuka epal heinz ada masalah ke?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Kenapa produk cuka epal heinz ada masalah ke?

sue said...

salam pakcik. Leh tau ape beza cuka epal,cuka kurma,cuka delima? sbab saya baru amalkan sume ni campur madu. Alhamdulillah....kesan baek. Leh pakcik bagitau funsi sume cuka2 ni..

AkuHuduh said...

sumenya bagus....

cumanya cuka epal mmg makanan nabi as dari dulu lagi..

cuka kurma baru lagi dan berhati hati cuka dari iran.

cuka delima ke pati delima?

Fauzan said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Utk pengidap asma boleh ke minum cuka epal ni.kalau x cuka epal pun...buah epal tu sendiri boleh ke dimakan utk asma?minta tlg jawab ye..trima kasih...

AkuHuduh said...

cuka nie function dia neutralize kan toksik atau bahan2 kimia yg tak perlu dlm badan.
mmg digalakkan ambik tiap2 hari walu takde sakit apa2. lagipun makanan kita ari nie mmg nbyak toksid kan..

simpan tanpa minum pun dah dpt pahala...

kalu ada kena sengat binantang berbisa pun guna cuka paling mujarab...

caranya tuang cuka skit dlm mangkuk pastu sapu kat tempat kena bisa tu..bisa ular pun bole insyaAllah. nak pi hospital pun makan masa dan nk kena pasti dulu ular jenis apa yg patuk.

saya pernah kena sengat ikan berbisa..., kemudian teringat cuka terus ambik letak...masyAllah serta merta sakit bisa hilang...

Unknown said...

Salam encik..nk tanya kanak2 sesuai x amalkan cuka epal ni

AkuHuduh said...

insyaAllah sesuai

AkuHuduh said...

skrg Cuka apple yg unfilter susah dpt so boleh ganti dgn Cuka buah Teen yg unfilter.

Harga RM 18.90 tunai kalu dgn pos extra RM 10.



AkuHuduh said...

Naemy.Net | Info Kesihatan Minyak Zaitun, Cuka Teen dan Buah Teen - http://naemy.net/

bole baca sini

Unknown said...

Assallamuallaikum
Pesakit buah pinggang macam saya boleh@sesuai tak gunakan produk ni...

AkuHuduh said...

Bole wasap saya 0185738739 utk detail

Yos Favorite said...

Resipi untuk pemakanan cuka epal untuk menyingkirkan pedih ulu hati adalah sangat berkesan jika diambil dengan baik.

Liza Razak said...

Sekarang Selain dari kari ayam masak merah dan cuka epal adalah minuman rutin dalam hidup saya juga.

baby said...

kalau gastrik bole x minum

Unknown said...

Boleh clearkan urien air ketum tak (KETAMIN)

Adams said...

Hey tony! Nama saya Julia, terima kasih atas ketenangan maklumat yang anda bagikan mengenai Dr. Iyabiye mengenai penyembuhan hepatitis, dia dalam keberkahan saya menghubungi dia dan saya sembuh selepas memohon rawatannya. Beliau menghantar saya ubat melalui khidmat kurier DHL yang mudah untuk saya dapatkan dan mengambil ubat selama 4 minggu dan saya pergi ke hospital selepas itu untuk ujian dan negatif. Saya datang ke sini untuk memberitahu anda bahawa anda betul-betul di mana-mana ubatnya, semuanya baik dengan saya sekarang. Terima kasih banyak - banyak. Hanya sekiranya ada sesiapa di luar sana yang ingin menghubunginya, di sini adalah kenalannya: iyabiyehealinghome@gmail.com Panggilan / Whatsapp: +2348072229413

Unknown said...

Saya baru nk cuba

alam kubur said...

bagus cuka epal ni

alam kubur said...

Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker



wakakakaka haha

Dagmara Fafińska said...

Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

I TELL YoU

My photo
Alamat di no.75, Titian Sirat,Simpang Neraka 1500 Jalan Iman,Kampung Jannah. Nama aku Abdullah bin Adam. Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah Roh. Relax jer kat sekolah tu..tadak peksa pun. Kemudian di hantar sambung blajar kat Sek Men Dunia. Sini tak abis2 peksa dan ujian. Assignment pun banyak. Emmm taktau la sukses ke tidak. Masalahnya Lecture aku dah kasi soalan bocor just aku jer buat dakkk je. Malas study lagi kononnya peksa jauh lagi. Kena Encik Izrael buat kuiz mengejut baru padan ngan muka aku...wa..waa..waa. Nanti penggal pertama nak kena peksa kat Dewan Kubur. Penggal Kedua Peksa Kat Majlis Bandaran Masyhar plak. Lepas tu baru la leh tgok mana nak sambung blajar kat U syurga ker atau U neraka ker

kitab haidistihadahnifas

don't follow me....follow la allah swt dan rasul saw.

BerZina Lebih MuDah DaRi BerNiKaH